Železniční modelářská mapa

právníkova mapa



Výkres spojovacího kolíku a pouzdra

výkres kolíku válcového kaleného a pouzdra pro spojování modulů

Pro spojování modulů užívá sekce TT - provoz a Modulová železnice Podkrkonoší - trať 3b kolík válcový kalený a pouzdro normalizovaných rozměrů, které jsou uvedeny zde včetně potřebných strojařských tolerancí:

/upload/pouzdro_kolik - Copy 5.pdf     

Výkres čela dvoukolejky s otvory pro pouzdra (nutno dodržet co nejpřesněji rozměry, nejlépe výrobou u truhláře disponujícího CNC obráběním) je zde:

/upload/Výkres_mechanického_rozhraní_tva - Copy 1.pdf    

Výkres čela jednokolejky je týž, jako dosud:

/upload/Mechanické_rozhraní_tvaru_PP.pdf   ale s tím, že díry pro čepy jsou na vnější straně děr pro šrouby. Průměr je 12mm a středy jsou 30mm od středu děr pro šrouby. tj. vzdálenost středů děr pro čepy je 200mm. Opět je dopodoručeno nechat si čelo vyřezat na CNC kvůli přesnosti.

Takže výkres pro jednokolejku nyní vypadá takto:

/upload/Rozhrani_kolej_x_montazni_otvory.pdf

A zde výkres pro jednokolejku v rozhraní nízký násep:

/upload/rozhraní_NP.jpg 

Kolejnice na konci modulů nutno pájet ke šroubům, vrutům  nebo  Cu pražcům s pomocí šablony - etalonu a kolejnicových spojek Tillig, nasazených na hlavu kolejnice, kterými kolejnicový prut na modulu fixujeme proti etalonu.

Etalon pro jednokolejku je k dispozici zájemcům v Klubu Modulové železnice Podkrkonoší - trati 3b (Josey) a v Klubu Railnet (Boris P.), kteří jsou správci etalonových čel pro jednokolejná rozhraní sekce TT - provoz, Klub trati 3b (ČR),  Railnet a KŽM Kokava (SK) i jakékoli další zájemce lhostejno jaké sekční či klubové příslušnosti anebo bez ní.