provozní setkání TT v ep. III/IV - vlečkařské
AhojTTe,
propozice včetně layoutu a GVD jsou zde, na stránkách Zababova.
Trasování tratí vyprojektované odborem stavby dráhy je k nahlédnutí zde: layout v Týnci n/L 2023
Plán telefonního vedení a vybavení vypracovaný signálními dílnami a službou návěstní: plánek telefonie pro Týnec n/L 2023
Samotného setkání jsem zúčastnil jako stavěč a bourač a po dvě části provozních dnů, ve čtvrtek a v neděli. Komorní layout s pěti stanicemi hlavního úseku dráhy z Výpravčic přes Svor, Černou nad Úpou a Svatoňovice do Studence, která z něj pokračovala vedlejší drahou přímým směrem do Trnávky a úvratí do Martinic na Hané, před kterými byla v jejich obvodu odbočka, z níž opět úvratí vedla místní trať do Skovic - dvora a Bocova. Dirigent místních drah měl své sídlo v Martinicích.
Účastníci setkání si pochvalovali komorní, takřka domáckou atmosféru setkání a pohodové ježdění, což byla zásluha velmi dobře zkonstruovaého GVD kolegů Joseyho a Davida R. na layoutu vymyšleném opět Joseym.
V síti layoutu byl bohatý nákladní provoz, a to díky mnoha vlečkám a vlečkovým areálům, z nihcž některé byly zaústěny i do širé trati, což zpestřovalo provoz, nebo byly zapojeny k nákladním obvodům stanic.
U Výpravčic byla napojena vlečka Bora-Bora, ve Svoru v pokračování cvikovské trati pak byla zapojena nová vlečka Státních hmotných rezerv, jejíž majitel ví, co se sluší a patří, a tak předal do úřadovny Přenosné nákladní pokladny vzorně zhotovené razítko. Pan Fuchs by měl radost!
Do Černé, jak už je pravidlem, byla zaústěna vlečka automobilky, mezi Černou a Svatoňovicemi pak dýmaly komíny vlečky OFZ, která byla zároveň vlečkou peážní pro na ni napojenou plynárenskou vlečku Peklo.
Ve Svatoňovicích byla napojena vlečka kameonouhelného doliu s důmyslným strojkem na nakládaní černého uhlí do vozů řady Wap/OOt. Sbohem sypání třaslavou rukou ...
Mezi Svatoňovicemi a Studencem byla v širé trati přípojná výhybka stáčírny Certlov, která vypravovala skupiny vozů do layoutu a celého světa.
Studenec se svým vlečkovým areálem Brodek a další vlečkou Vápenky na trati do Trnávky a vlastním nákladním obvodem s čilou přepravou komodit byl výrazným generátorem zátěže. V Trnávce samotné pak byla vytížená vlečka ZZN.
Ani místní dráha vůbec nezaostávala, s vlečkami Ferony v Bocově, přperavami ze Skovic-dvora. vlečkovým areálem a silem v Martnicích na Hané a vlečkou pivovaru na trati mezi Studencem a Martinicemi.
Celkem tedy na tomto komorním layoutu se bylo lze dopočítat 13 samostatných vleček, když k tomu připočteme všeobecné nakládkové a vykládkové koleje v každé stanici, vydalo to na velmi pestrý nákladní provoz i na relativně menší síti jen s jedním skrytým nádražím.
Grafikon byl zkonstruován v programu Ostramo kolegů Černohorských, děkujeme. Traťová telefonie systému Slídil pracovala rovněž bezchybně. Hodiny byly klasického typu Zababotron.
Setkání se podle mínění účastníků vydařilo a všichni se těší na další setkání, která nás v příštím roce čekají.
Fotografie:
I. pana emeritního - Pavla Štěpánka, (c) Photography 2024:
žst. Výpravčice:
Martinice na Hané se silem a vlečkovým areálem:
osobní vlak je připraven k odjezdu z Martinic do Studence:
nákladiště a zastávka Skovice - dvůr:
most místní dráhy nad zrušeným ranžírem - Harmiho modul:
pohled do Martinic přes hercynské polystyrenové druhohorní vrásnění...
velmi pěkný Harmiho modul se zastávku na místní dráze mezi Studencem a Martinicemi
pohled do kamenouhelné a průmyslové pánve: vlevo Svatonovice, uprostřed vlečky OFZ a Peklo, vpravo Černá s vlečkou automobilky:
Tak příště ahoj!
-TT-
.... málem bych byl zapomněl, ještě několik fotografií:
Příprava vozových nálepek dle předpisu KN 1 pro tarifní bod Skovice-dvůr dle instrukce majitele v klidu domácího prostředí před setkáním. Nezbytné pomůcky: PNP, instrukce, přepravně-komoditně-tarifní fantazie, volné vozové nálepky, portské a dobrá nálada. A vzpomínka, jak by asi to dělal pan Fuchs....
354.0 a 413.1 se svými vlaky ve Svoru:
387.040 rozjíždí osobní vlak z Černé do Svoru:
Komárek M 124.0 v Bocovu: neúnavně sloužil na lokálce Martinice - Bocovo celé setkání. Nádherný model.
Momentka z Martinic:
Nákladiště Skovice- dvůr:
Mikádo 387.040 v plné rychlosti vyjíždí z Černé nad Úpou:
-tt-
Doplněk podle pravidla starých latiníků "Finis coronat opus" aneb "to nejlepší na konec":
Kolega Dano M. vytvořil velmi pěknou reportáž na webu Railnet, která stojí za přečtení i pokoukání:
Příští rok, tedy od soboty 4. do středy 8. května 2024 se těšíme!
-tt-