provozní setkání TT v epoše II
První čtyřdenní provozní setkání v epoše II v měřítku TT se uskutečnilo v hale základní školy v Povrlech, a to zásluhou členů klubu úsTTí, známých svým projektem modelu trati 137 v úseku z Křímova - Nové Vsi do Reitzenhanu, z nějž již vybudovali nádherný model dnes již zaniklé stanice Hora Sv. Šebestiána s přílehlými traťovými úseky včetně mostu přes Bezručovo údolí. Jde o geodetickou, archeologickou a stavební rekonstrukci v měřítku 1:120, která snese i přísná muzejní měřítka.
Součástí layoutu byla i trať Žitavsko-liberecké dráhy (Zittau - Reichenberg Eisenbahn), jejíž model s obdivuhodnou precizností staví kolega Marek Leipaer ve stavu 20. let XX. století, kdy tuto dráhu, vybudovanou Společností žitavsko-liberecké dráhy (Zittau-reichenberger Eisenbahngesellschaft), v níž však od počátku držel saský stát majoritní podíl, již provozovala Společnost říšské dráhy (Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, DRG) jako právní nástupkyně Královských saských státních drah (Königlich Sächsische Staatseisenbahnen, K.Sächs.Sts.E.B.),které od počátku udržovaly na dráze provoz na účet zakladatelské společnosti a po zestátnění od 1. ledna 1905 na svůj vlastní.
To nám umožňilo v různých fázích epochy II provozovat vozidla ještě saská a rakousko-uherská a dále říšská a československá v rámci přeshraničního provozu a vyrovnávky výkonů.
Na layout tak služba strojní mohla nasadit stroje ČSD řada 310.0, 413.0, 414.0, 324.3, 354.7, 375.0, 387.0, 464.0, M 120.4, M 234.0, M 274.0; DRG a K.Sächs.Sts.E.B. řad 75, 89 (T3), 38, 59, 58, 95, 03, VT 137.
Skvělá reportáž s nádhernou fotodokumentací je přístupná na webu ústeckých klubových kolegů ( www.ustti.cz ) zde/hier