provozní setkání TT a TTe
Přípravy letošního provozního setkání v parní a motorové trakci epoch III./IV. jsou k 24. dubnu 2024 v plném proudu a pokročilé fázi, propozice jsou zde:
propozice setkání v Jaroměři 2024
layout
Především layout se letos - ostatně jako vždy - vydařil díky péči, umu a píli našeho layoutáře kolegy Honzy Joseyho Dvořáka, jakož i všem moduly přihlásivším účastníkům, i když oproti původní verzi:
layout pro Jaroměř květen 2024 původní
v úzkorozchodné části sítě musel být zmenšen, protože někteří kolegové z Československé modulovky TTe /sekce TTe v Zababově jsou bohužel v termínu setkání vázáni neodkladnými pracovními povinnostmi. Přesto je výsledná podoba layoutu velmi pěkná a v úzkorozchodné části bude co obdivovat: splítkou rozchodů normálního a úzkého počínaje a řepařskou dráhou konče:
jaroměřský květnový layout 2024 - finální verze
síť
Pozorný prohlížitel a čtenář z výše představeného layoutu sezná, že letos po dlouhé době se kolegům podařilo vyprojektovat a sestavit laoyut s paralelními tratěmi.
Naposledy byl takový layout k vidění v roce 2014 v Zákupech ( odkaz na reportáž ze Zákup 2014 ), kde se podařilo spojit paralelní spojkou místní dráhy s dvěma úvratěmi stanice Drnov a Svor a předtím v roce 2012 také v Zákupech ( odkaz na zákupskou reportáž v roce 2012 ) , kde byly místní dráhou spojeny stanice Svor a Světlá.
Ale teprve letos je layout konstruován jako paralelní hlavní trať II. řádu k hlavní trati.
Síť je letos tedy následující:
hlavní trať:
žst. Výpravčice (skrytá stanice představující i zbytek sítě) - žst. Malé Svatoňovice s vlečkou kamenouhelného dolu - vlečka OFZ (Oravských ferozliatinárskych závodov) zaústěná do širé trati - žst. Svor s vlečkou Správy státních hmotných rezerv - žst. Moldava - žst. Rumburk - žst. Studenec - odb. Obora - žst. Radost (skrytá stanice).
hlavní trať II. řádu:
žst. Rumburk - žst. Ronov - vl. Stáčírna zaústěná do širé trati - žst. Hora Sv. Šebestiána - odb. Obora - žst. Radost.
místní dráhy:
žst. Studenec - žst. Trnávka s vlečkou ZZN - dopravna Skovice - dopravna Janovice u Trutnova - zastávka Horní Hádkov s vl. Agencie - dopravna Nový Oldřichov
dopravna Skovice - dopravna Bocovo s vl. Ferona - dopravna Mochov s vl. Mrazírny a vl. Likérka
Rumburk - Brandov/přechodová na úzký rozchod
úzkorozchodné dráhy:
Brandov - Horní Povelice - Benešov nad Lipou - Domašín - Ronov
Tetín - vl. Cukrovar
úzkorozchodná řepařská dráha
Cukrovar - Studce - Loučeň - Banja Luka - vl. Československých státních lesů
organizace setkání a provozu na něm
Jak už je v propozících uvedeno, jde o neveřejné provozní setkání, nejde tedy o veřejnou výstavu. Na setkání mají tak přístup jen jeho účastníci a jimi pozvaní hosté.
hosté:
Hosty velmi prosíme, aby dodržovali pravidla, která účastníkům i jim umožní zažít atmosféru provozního modulového setkání.
Obecná pravidla pro hosty vypracovaná kolegy ze sekce TT-ČSD platí i na tomto setkání a jsou zveřejněna zde:
Zejména je důležitý bod 4. těchto pravidel, který raději zopakujeme:
Mezi moduly se pohybujte s největší mírou opatrnosti, neběhejte, necouvejte. Na moduly ani modely nesahejte, neopírejte se o ně, neodkládejte na ně žádné předměty. Dbejte na to, abyste neblokovali přístup k modulům a volný průchod podél nich. V modulišti se vyskytují místa, kam mají vstup povolen jen účastníci zajišťující provoz, do těchto míst v žádném případě nevstupujte. Pro děti, které nedosahují výšky alespoň 140 cm je nutné mít k dispozici stoličku nebo schůdky. Děti se nesmí opírat o moduly a je nutné je z důvodu bezpečnosti přidržovat. V případě, že je potřeba dostat se na druhou stranu modulu, je možné modul pouze podlézt a to na označeném místě, které je k tomu speciálně upraveno. V těchto místech obzvláště dbejte opatrnosti a snažte se je co nejrychleji uvolnit. Bez výslovného souhlasu majitele modelu, modulů nebo jiného vybavení s nimi v žádném případě nijak nemanipulujte.
nápoje a jídlo na hale:
Jaroměřská hala ASVAJ je velmi čistá a její správci ji udržují ve vzorném pořádku, což velmi prospivá našim modelům, Toho je dosaženo mimo jiné i tím, že není dovoleno vyjma čisté pitné vody donášet na halu jakékoli jiné nápoje nebo konzumovat jídlo. Své kofeinistické a kulinářské vášně může každý saturovat mimo halu zejména na pověstné - v dobrém slova smyslu - fírcimře.
přihlašování hostů na toto setkání :
Hosty mohou zvát na provozní setkání pořádané sekcí jen členové sekce TT – Provoz nebo aktivní účastníci.
Své hosty musí hostitel uvedením jejich jména a příjmení nahlásit v termínu, uvedeném v propozicích, koordinátoru setkání nebo osobě jím určené.
Všichni hosté musí viditelně nosit visačku se svým jménem a příjmením a jménem a příjmením svého hostitele. Výjimku mají děti předškolního věku, jsou–li po celou dobu doprovázeny osobou s visačkou.
Hostitel odpovídá za náležité poučení svého hosta co do pravidel chování k ostatním účastníkům, modelům, modulům, ovládání vozidel a provozu (pravidla chování a provozu na modulišti), a to již před setkáním.
Hostitel je povinen svou účast na provozu při setkání si uspořádat tak, aby byl schopen se věnovat jak svým hostům a uvést je do provozu na modulišti, tak aby byl stíhal své služební povinnosti.
Každý z členů sekce má povinnost zdvořile, ale nekompromisně požádat hosta bez visačky, aby si ji ihned opatřil, pokud host nedbá, je člen sekce oprávněn hosta vykázat z moduliště nebo o to požádat jeho hostitele.
Hosta, který nedodržuje pravidla provozu a chování na modulišti, je každý člen sekce povinen vykázat z moduliště nebo o to požádat jeho hostitele.
Hosté, kteří smějí pouze sledovat provoz, mají červenou visačku.
Hosté, kteří jsou natolik svými hostiteli proškoleni, že jsou způsobilí k výkonu dopravní služby, mají žlutou visačku.
Koordinátor setkání je oprávněn odmítnout registraci dalších hostů na setkání, pokud je už přihlášeno tolik předchozích hostů, že kapacita moduliště pro hosty je vyčerpána.
Předpisy pro stavbu a bourání layoutu jsou uvedeny již odkazem v propozicích, zde přidávám odkaz jak na stavěcí, sklízecí, bourací a bezpečnostní předpisy, tak na předpisy služby dopravní i komerční platné na tomto setkání. Jsou tak kdykoli komukoli, zejména pak účastníkům, k nahlédnutí:
GVD/jízdní řád
Bude péčí odboru sestavy civilního jízdního řádu brzy zveřejněn.
Zatím vyvěšuji k 24. dubnu 2024 pracovní verzi strojních oběhů, vypracovanou kol. Davidem Rektorem. Je myslím na co se těšit:
oběhy strojní služba - parní trakce
oběhy strojní služba - motorová trakce
Obě tyto verze oběhů jsou pracovní a mohou doznat a doznají změn, ale už nyní dávají dobrou představu o slušném parním provozu.
Tabulky nákresného jízdního řádu (NJŘ) pro síť normálního rozchodu vyhotovené péčí kolegů Honzy Joseyho Dvořáka a Davida Rektora, jsou zde:
NJŘ trati Výpravčice - Studenec - Radost
NJŘ trati Rumburk - Ronov - Radost
NJŘ trati Studenec - Nový Oldřichov
Tabulky sešitových jízdních řádů (SJŘ) jsou zde:
SJŘ úzkorozchodných drah:
manipulační vlaky úzkého rozchodu
řepařské vlaky pp a řepařská dráha
- a zde jsou tabulky s přiřazením jednotlivých vlaků do turnusů sešitových jízdních řádů normálního rozchodu:
vlaky/turnusy (jaké vlaky obsahují jednotlivé turnusy a který vlak je v jakém turnusu)
Dále je uvedena tabulka výchozího postavení při zahájení provozu:
Rozkaz o zavedení GVD, který přináší provozní podrobnosti pro personál a úředníky služby dopravní i jízdní:
Seznamy vlaků pro staniční zaměstnance ve služebnách:
žst. Výpravčice - seznam vlaků
žst. Malé Svatoňovice - seznam vlaků
d.ú. Moldava - pořádací nádraží, plán řazení vlaků
žst. Ronov místní n. - seznam vlaků
žst. Hora Sv. Šebestiána - seznam vlaků
dopravna Skovice - seznam vlaků
dopravna Janovice u Trutnova - seznam vlaků
dopravna Nový Oldřichov - seznam vlaků
dopravna Bocovo - seznam vlaků
dopravna Mochov - seznam vlaků
dopravna Brandov - seznam vlaků
dopravna Brandov úzkorozchodné . n. - seznam vlaků
rozvody elektřiny 230V
Náš kolega a emeritní sekční zástupce Pavel Štěpánek připravil jako každý rok plánek rozvodu 230 Voltů v našem modulišti:
Z plánku každý majitel stanice pozná, kolik prodlužovacích kabelů potřebuje a kde je jeho připojovací bod.
rozvody telefonie
Pan kolega Miroslav Bardoděj vypracoval plán telefonie ve spolupráci s návěstními a signálními dílnani a společností "Šváb & Netáhlo s.r.o.":
rozvody DCC
Pan kolega Pavel Štěpánek připravil plánky sítě DCC a umístění LN - Boxů:
provoz
Setkání jsme zahájili v neděli 5. května v 10:47, skončili ve středu 8. května v 11:02, odjeli 5 sejšen a třičtvrtiny šesté. Uteklo to jako voda :-):
Návěstidla jsou zakázkový výrobek DK-Model, pohon a ovládání třemi servy je dílem kolegů Miroslava Bardoděje a Jana Šticha. Krásná práce! V dopravní kanceláři rumburské stanice to začíná mít grády a setkání si výpravčí i signalisté báječně užili.
mikádo 387.023 na zhlaví žst. Rumburk
Model dvacátého třetího mikáda z dílny páně Pospěchovy projíždí studeneckým zhlavím dopravního úřadu Rumburk pod návěstidlem s návěstí "odjezd na třetí trať".
M 152.0 vjíždí do zastávky Horní Hádkov. (c) Photography Tereza Tess Lakomá, 2024
reportáž ze setkání na webu Railnetu
Kolega Daniel Martanovič připravil reportáž ze setkání s bohaotu obrazovou přílohou a velmi poučným popisem, co připrava takového selktání obnáší. Článek najdete zde na webu klubu Railnet (www.railnet.sk)